torsdag 19. januar 2012

Pop art










PROSESSEN:

1. Duplicate layer i layers.

2. Tok vekk synligheten på BACKGROUND layeren.

3. Brukte PEN TOOL til å markere rundt personen for å kunne klippe bort bakgrunnen i bildet. Etter jeg har kommet rundt med denne, høyreklikker jeg inni området som er merket og velger MAKE SELECTION og skrev inn 3 i FEATHER RADIUS. Trykte ok.

4. Gikk inn på SELECTION i menyen og trykte på INVERSE, for å snu markeringen.

5. Trykte DELETE knappen for å lage transparent bakgrunn.

6. Gikk inn på IMAGE, ADJUSTMENTS, BRIGHTNESS/CONTRAST, hvor jeg justerte bildet litt skarpere i kontrastene.

7. IMAGE, ADJUSTMENTS, BLACK/WHITE

8. Gikk inn på FILTER, SKETCH og STAMP. Justerte filteret slik jeg ville ha det.

9. Fikset bildet litt renere med svart og hvitt.

10. Fylte farge i de hvite feltene

11. Lagde ny tom layer, som jeg fylte med en farge

12. FILTER, TEXTURE, MOSAIC TILES. Juster størrelsen slik du vil ha den.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar